2022-11-30 07:10Pressmeddelande

Instabox indgår et strategisk partnerskab med Circle K Danmark

DescriptionDescription

Som følge af et nyt partnerskab vil Instabox installere en række pakkeskabe på Circle K-stationer i hele Danmark. Dette giver mulighed for hurtigere og nemmere leveringer af onlinebestillinger med en mindre miljøbelastning.

Instabox er en svensk teknologidrevet logistikvirksomhed, der har til formål at gøre forsendelse ukompliceret for forbrugere i Danmark, Tyskland, Norge og Sverige. Instabox har været tilgængelig i Danmark siden 2021 og har 200 skabe placeret rundt om i landet. Udrulningen af Instabox' pakkeskabe er allerede begyndt på udvalgte Circle K-stationer. For kunderne betyder det, at ventetiden er slut; de kan få deres onlinebestillinger leveret til en Instabox på en Circle K-lokation med det samme. Desuden giver partnerskabet mulighed for stor fleksibilitet, da mange af Circle Ks stationer er døgnåbne.

"Vi er glade for at indgå et samarbejde med Instabox og håber, at vores kunder vil tage godt imod den nye mulighed for at hente pakker i den lokale Circle K. Med vores netværk af 226 butikker i hele Danmark vil vores kunder have nem og fleksibel adgang til en pakkeboks", siger Ann Kirstine Havsteen, Direktør for convenience og forretningsudvikling hos Circle K.

Instabox tilbyder alle partnere og kunder fossilfri leverancer ved hjælp af elbiler og varevogne, der kører på HVO100. Selv om Instabox tilbyder levering både til pakkeskabe og hjemmet, er det vigtigt at holde det miljømæssige aspekt i tankerne; mens levering til hjemmet betyder 100 stop for at foretage 100 leveringer, kan Instabox levere 100 pakker på et enkelt stop ved en af deres bokse. Det betyder færre kørte kilometer pr. pakke, færre emissioner og mindre trafikpropper og støj, især i byområder.

"Vi er meget glade for at kunne annoncere vores langsigtede partnerskab med Circle K. Dette partnerskab vil gøre det muligt for os at udvide vores netværk af pakkeskabe i Danmark yderligere og gøre vores service tilgængelig for endnu flere danske e-handelskunder. Sammen med Circle K øger vi tilgængeligheden for kunderne til at afhente deres pakker på en nem og bekvem måde i hele landet", siger Armen Jazic, Salgschef for Norden hos Instabox.

Instabox leverer pakker fra velkendte mærker, herunder nogle af Europas største aktører som H&M, Lyko, Boozt og Amazon. For mange ordrer er leveringer samme dag eller næste dag standard.

Den 31. oktober 2022 fusionerede Instabox med Budbee i det nyoprettede selskab Instabee. Instabees tilbud i Danmark omfatter leverancer til både pakkeskabe samt hjemmelevering med begge brands. Læs mere her: https://instabee.com/

Om Instabox

Instabox is a logistics company providing lightning-quick, hassle-free, and fossil-free e-commerce deliveries. Instabox is operating 4500 automated parcel lockers and home deliveries in the Nordics and Germany and has consistently grown by more than 300% per year since its start, making it one of the fastest-growing startups in Europe.